Glurns - Reisverslag uit Glorenza, Italië van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu Glurns - Reisverslag uit Glorenza, Italië van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu

Glurns

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

26 Mei 2018 | Italië, Glorenza

Weer een verslag van 2 dagen. Overnacht in Stams en smorgens brood gekocht in de abdij. Op weg gegaan naar Imst. We moesten er een aardig stukje voor klimmen en blijkbaar zijn we niet in het goede deel geweest, want het viel ons een beetje tegen. Toen door naar Landeck. Onderweg zagen we nog aardig wat rafters op de Inn. Dat ziet er altijd spectaculair uit. Wel af en toe ineens een aardige klim. Wel korte stukjes maar ook wel 18%. De hele dag mooi weer. Boodschappen gedaan in Prutz en door naar de camping in Ried. Daar was het druk en werd het savonds snel koud. De volgende dag, vandaag zaterdag dus gaan we de Reschen pas over, maar eerst komt de klim naar Nauders. Ik kap ermee in Pfunds en besluit met de bus verder te gaan. Ik heb teveel last van de zon door de antibiotica. Mijn huid doet zeer in de zon. Boven komen de jongens stoer op de fiets aangezet. Ik ben supertrots op die broers. We gaan verder naar de Reschensee, dat gaat heerlijk (schaduw). Het is verder prachtig weer hoor. Mij hoor je niet klagen. 24graden. De eerste Italiaanse stadjes zijn mooie plekjes om doorheen te fietsen, vaak met een mooie stadspoort. We belanden in Glurns op een super de luxe camping. Hele mooie ligging ook, met nog witte bergen om ons heen. Onderweg kwamen we nog een bus met het “shantykoor” uit Kufstein tegen die hier een optreden hadden. De schnapps kwam al snel te voorschijn. En een van de Dirndls zong nog voor ons over Adam die Eva met de suikerbieten sloeg. Leuke ontmoeting. Eens kijken wat de dag van morgen ons weer brengt.

• 26 Mei 2018 - 21:10

Karina:

Dapper door de stijle bergen. Daar is toch bijna niet tegenop te fietsen. 18% pfff...
    Een mooie route zie ik aan het kaartje.
    Het was hier een fietsdag op tv. Dumoulin redt het net niet, maar hij heeft super gereden.
    Jullie nog veel plezier morgen.

• 27 Mei 2018 - 09:51

Lou En To:

Tante To vindt jullie kanjers, ben al moe als ik de Maasdijk opgefietst ben! Nog veel veel succes en hou elkaar in de gaten. Liefs uit de DIJK

• 27 Mei 2018 - 10:17

Claske Braun:

Hoi kanjers, weer een leuk verslagvan jullie, ziet er pittig uit!!Jan heeft ons vanmorgen bij gepraat.
    Marijke let je wel een beetje op je gezondheid, af en toe een beetje smokkelen mag best hoor

• 27 Mei 2018 - 18:10

Thea Van Den Berge:

ik heb weer even lekker zitten genieten van jullie belevenissen. aan Glurns heb ik nog goede herinneringen dus dat is leuk. nog even en jullie zijn in Rome! groetjes Thea.

• 28 Mei 2018 - 06:19

Els:

Top hoor. Nog maar 718 km volgens google maps. Dat is dan met de auto want zij hebben het nog niet verzonnen dat je daar ook kan fietsen

• 28 Mei 2018 - 11:49

Jeanette:

Wat zijn jullie toch een bikkels! Een keer een dagje lekker niks doen en van de omgeving genieten is ook leuk:-)
    Leuk een foto van mijn vadertje als kok. Hij heeft het naar zijn zin zo te zien!
    Geniet met elkaar en Marijke, ik hoop dat je snel opknapt