Stams - Reisverslag uit Stams, Oostenrijk van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu Stams - Reisverslag uit Stams, Oostenrijk van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu

Stams

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

24 Mei 2018 | Oostenrijk, Stams

Vannacht weer wat regen. Vanmorgen vertrokken uit Garmisch-Partenkirchen na nog inkopen gedaan te hebben voor tussen de middag. Gelijk begonnen de klimmetjes. In het begin veel langs de weg, wel op een soort fietspad. Na zo’n 20 km kwamen we in Mittenwald. Een plaatje van een stadje, dus goed voor een koffiestop. Helaas was de kerk gesloten, dus geen stempeltje. Toen weer 2km 7-8% omhoog dus de taartjes waren zo verteerd. De Oostenrijkse grens gepasseerd. Het begon onderweg toch ook nog een beetje te spetteren. Langs Leutasch en meer plaatsjes daar in de buurt. In een bushokje geluncht en toen weer verder. Klimmen tot de Buchener Höhe (1256 m). Daarna lekker naar beneden sjesen 7km 9-10%, tot in Telfs. Daarna nog 8km tot de camping. Ik dacht dat we daar nog wel boodschappen konden doen, maar dat viel tegen. Dus we eten maar weer eens Weiner Schnitzel. Die kunnen ze hier gelukkig overal goed klaarmaken.
Mooie terrassencamping in Stams bij de abdij.

• 24 Mei 2018 - 21:24

Trees:

Hallo fietsers. Wat gaan jullie snel. Stoer hoor dar jullie de bergen door fietsen zonder motortje. En gelukkig ook af en toe een afdaling. Dat is dan ook wel weer lekker. Ik hoop dat jullie een beetje droger weer krijgen. Even gecheckt op weerplaza. Innsbruck morgen 25 graden en zon. Dus op naar het zuiden. Veel succes in de bergen en doe voorzichtig.

• 24 Mei 2018 - 22:09

Els:

Volgens mij zijn jullie al ruim over de helft. Top hoor. Ga zo door. Trots op jullie