Civita Castellana - Reisverslag uit Civita Castellana, Italië van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu Civita Castellana - Reisverslag uit Civita Castellana, Italië van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu

Civita Castellana

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

09 Juni 2018 | Italië, Civita Castellana

Vannacht had het flink geonweerd. Het kwam van alle kanten. Die Franciscus liet van zich horen in Assisi. Vanmorgen stond er al een hele groep Gelovigen uit Litouwen te popelen en te bidden en zingen om met de bus naar Assisi te gaan, maar helaas de bus had er geen zin in. Dus nog harder zingen en bidden! Uiteindelijk lukte het de chauffeur om na dik een half uur de bus weer aan de praat te krijgen. Hopelijk waren ze nog op tijd voor de mis. Wij vertrokken van de camping richting S. Maria degli Angeli voor nog meer geestelijke inspiratie om de dag te beginnen. Daar stond ook weer een basiliek. Deze basiliek is over een kleine kapel heengebouwd. In de kapel wijdde Franciscus Clara tot bruid van Christus. Er liepen ook hier weer veel Franciscaner monniken en nonnen. Daarna weer verder Umbrië in. Eerst langs Bevagna voor een koffiestop ( mooi stadje) en daarna weer wat klimmetjes. De route van vandaag is niet zo lang, rond 55 km. Dat komt omdat er maar een camping langs de route is. In Massa Martana komen we op de Agriturismo minicamping. Hier staan al 4 andere stellen, een deel hebben we al meerdere keren gezien. Maar ook mensen die we nog niet tegen gekomen zijn onderweg. Nadat de tenten staan valt er nog een buitje, maar later knapt het weer op. We eten in her restaurant van het hotel. Lekker gegeten voor weinig geld. De tent zat ook goed vol! De volgende dag ontbijten we nog in de zaal van de camping voor €2,50. Met brood, yoghurt, cake, sap en noem maar op. We kunnen er weer tegenaan. Vandaag willen we 2 etappes doen. De eerste is zon 50 km naar Orte, met de nodige klimmetjes en de tweede etappe was 32 km. Ook weer met klimmetjes. Tussen de middag bel ik voor een adresje waar we zouden kunnen overnachten. Het lukt gelijk. Een appartement in Civita Castellana. Bij binnenkomst van de stad kont er een autootje langsrijden. De vrouw vraagt of ik haar gebeld had. We kunnen achter haar aanrijdennaar het appartement. Ik kreeg weer even Franse visioenen toen Kees achter een vrouw aan racete die ons (op weg naar Santiago) de weg naar de camping wees. Het ging weer precies zo. We kwamen in een mooi appartement met heerlijke bedden, een heerlijke douche en heerlijke grote handdoeken. Wat kan een mens blij zijn met een beetje luxe. Ondertussen zijn Mariëtte en Marga al in Rome aangekomen. Zij zitten al in een van de huisjes op de camping. Morgen komt Appie nog aan. Wij fietsen morgen naar het Sint Pietersplein voor de laatste rit van ons avontuur naar Rome. Onderweg in Oostenrijk had ik nog mijn bedenkingen of het ging lukken. Kees had hetzelfde. Maar het gaat morgen lukken!!!

• 09 Juni 2018 - 22:34

Trees:

Goed gefietst hoor, Gerritsies. Trots op zo een zus en broers. Veel plezier in Rome . En tot gauw.

• 10 Juni 2018 - 06:12

Mariëtte:

Geweldig Marijke om je verslagen te lezen, meefietsen zonder moe te worden heeft ook wel iets. Dit avontuur kan niemand je meer afnemen respect voor jullie doorzettingsvermogen.
    Muntje in de Trevifontein en op hûs an.

• 10 Juni 2018 - 08:18

Mineke:

Geweldig familie Gerritse, vandaag de laatste loodjes!
    Ik heb meegenoten door de leuke geschreven stukjes, toppie!
    Knap hoor, fietsen vanaf Schipluiden naar Rome!!!!
    ‘n Goede terugreis met Mariette en Marga.

• 10 Juni 2018 - 10:06

Wil:

Hoi kanjers. Ik vind het geweldig dat jullie het weer gered hebben. Ik had ook niet anders verwacht. Jullie reisverslagen ga ik enorm missen. Ik heb ervan genoten.

• 10 Juni 2018 - 10:12

Kitty En Roel:

fantastisch wat jullie hebben volbracht!! veel respect!!! wat zullen jullie blij zijn het thuisfront weer in de armen te kunnen sluiten. We hebben genoten van jullie avonturen. Liefs en groeten uit Bretagne.

• 10 Juni 2018 - 11:57

Jack:

Geweldige prestatie. We hebben hier in Frankrijk meegeleefd en genoten van jullie verslagen.
    Veel plezier Rome.

• 10 Juni 2018 - 11:55

Jack:

Veel plezier Rome.

• 11 Juni 2018 - 08:14

Thea V.d. Berge:

Hartstikke goed hoor! En nu nog even lekker nagenieten. Groetjes Thea.