De laatste 2 dagen - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu De laatste 2 dagen - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu

De laatste 2 dagen

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

20 Mei 2018 | Duitsland, Ellwangen

Een verslag van 2 dagen. Neckarzimmern-Braunsbach
Braunsbach-Ellwangen.
Zowaar is er de eerste dag niet zoveel bijzonders gebeurd. Geen valpartijen, goed fietsweer. Weinig koffietenten onderweg. Toen hebben we het maar ergens gevraagd en kwamen we bij een pizzeria terecht. Daar hadden ze koffie, maar niets erbij. Weer verder gefietst en rond 2uur een picknickplaats opgezocht. Mooi plekje langs fietspad. Toen weer verder gefietst naar Braunsbach. Daar was het pinksterfeest. De camping lag aan het water met veel jongelui die daar met kano’s waren. We gingen nog even eten want alle winkels waren al gesloten. Een lekker restaurantje gevonden, Kees natuurlijk weer tegen de serveerster oh. Altijd lachen als hij zich verstaanbaar probeert te maken, maar het lukt altijd. S Avonds op de camping in bed ook nog zo gelachen. Kees zei dat hij al zijn tassen naar buiten had gegooid voor als de serveerster langs zou komen. Aber leider geen “platte käse” de volgende dag. Wel de hele nacht regen en s morgens ook nog. Ontbeten in een partytent met veel anderen. In de regen weer op weg. De fietsen zien er weer niet uit. Volgens het boekje de zwaarste etappe van het eerste deel. Wel wat pittige klimmetjes, maar het was voor ons een relatief korte etappe. 53 km. Gelukkig was er op Pinksteren nog een restaurantje open. Het zat behoorlijk vol, dus het duurde lekker lang. Toen door naar Ellwangen. Wat een prachtig stadje. Echt de moeite waard. Ook een hele mooie kerk met mooie beschilderingen. Hier ook gekampeerd op de camping die de nonnen ons aanwezen.

• 20 Mei 2018 - 19:17

Gerrit:

Nonnen op nike's geloof ge dat zelf.

• 20 Mei 2018 - 19:17

Claske Braun:

Mmmmmmm... nonnen en een camping, grappig, succes verder met een beetje zon☀️

• 20 Mei 2018 - 20:27

Mathilda:

Hallo Familie

Leuk om te lezen! Succes verder met de reis!

Groetjes Mathilda van Rodijnen

• 21 Mei 2018 - 08:37

Kees Van Paassen:

mooooooooooooooooooghu bikkels ,
    Goed bezig mensen maar kunnen jullie wat water deze kant opsturen ,kunnen hier wel wat gebruiken.
    Verder , de valpartijen worden minder ,zijwieltjes gekocht of hebben jullie het evenwicht gevonden ?
    Jan ,je laat Gerrit toch wel het meeste kopwerk doen of is Kees met al z'n schaatstrainingen zo sterk geworden dat hij wel alleen afkan ?ha,ha.......
    Geen last gekregen van de tekenbeet ?
    Ik wens je veel succes de verdere etappes en hoop veel leuke ervaringen van jullie te lezen .
    Marijke jij ook sterkte tussen die gasten ....

kees.