Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu

Verona

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

31 Mei 2018 | Italië, Verona

Gisteren aangekomen in Verona. Weer een mooie dag gefietst met zo’n 30 graden. Eerst terug gefietst van Mori naar de hoofdroute. In het eerste deel fiets je nog tussen de Alpen. De route loopt parallel aan de route langs het Gardameer, maar die lijkt ons te druk. Er zitten wat venijnige korte klimmetjes in, en als ik dan weer verkeerd schakel lig ik weer. Gelukkig valt de schade mee. Mooie paden verder, wel steeds doorgeven aan de anderen als er weer een paaltje staat. Dan blijkt de een toch alweer wat (oost-Indisch) dover dan de ander. En nee, we noemen geen namen Gerrit. We drinken om half 12 koffie in een cafeetje waar de plaatselijke hangouderen al lang en breed aan de wijn zitten. Life is beautiful in Italy. Bij Rivoli verlaten we de Alpen, en na nog een paar klimmetjes zoeken we een bankje op in de schaduw voor de lunch, met uitzicht op het Fort Wohlgemuth. Later genieten we van ons eerste echt Italiaanse ijsje (met wat Belgen die de Donau-route fietsen????, staat op hun fietstassen). Dat ijs smaakt zo lekker dat we er savonds in Verona nog een nemen. Bij binnenkomst in Verona overvalt je de rijke historie van de stad. Vandaag gaan we de stad verder bekijken. We staan op de camping Castel SAN Pietro. Boven de stad.

• 31 Mei 2018 - 13:00

Regina:

Beste fietsers,
    Wat een prestatie weer. Wat een doorzetters.
    Marijke ik hoop dat je van deze rustdag geniet en goed uitrust en bijkomt Dan kun je er morgen weer tegenaan. En inderdaad, pas op de paaltjes en insecten. Gaat het nu mooi weer worden? Ik wens het jullie toe.
    Geniet van la belle Italia
    hartelijke groeten,
    Regina

• 31 Mei 2018 - 17:45

Gerrit:

Dat komt door de wind en dan hoor je niks.

• 01 Juni 2018 - 14:32

Ludie:

Geniet van Verona en het lekkere italiaanse ijs.

• 01 Juni 2018 - 16:20

Thea Van Den Berge:

dat ijsje lijkt me ook wel wat, de korte venijnige klimmetjes wat minder. ga zo door. Thea.