Geltendorf - Reisverslag uit Geltendorf, Duitsland van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu Geltendorf - Reisverslag uit Geltendorf, Duitsland van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu

Geltendorf

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

22 Mei 2018 | Duitsland, Geltendorf

Vanmorgen weer mooi weer, maar nog wat dauw, dus de tent was nog wel nat. Eerst maar even een ontbijtje scoren bij de Lidl. Die was het dichtste bij. Ook nog wat noodrantsoen meegenomen. Toen op weg. Het is de bedoeling om vandaag 2etappes te doen. De eerste is van Dillingen naar Gersthofen 46,5 km en de tweede van Gersthofen naar Utting am Ammersee. Er zijn weinig campings onderweg. In de tweede etappe is er alleen een op het eindpunt. We beginnen met een paar korte steile klimmetjes door uitgestrekte wouden. Daarna volgen we een lang parcours langs een voormalige spoorlijn. In Aystetten drinken we koffie en even later gaan we Augsburg in om op een bankje te lunchen en de Dom te bekijken waar de oudste gebrandschilderde ramen van de wereld zijn (rond 1140). Gelijk kaarsjes aangestoken voor dierbaren en een stempel gehaald. Toen weer verder langs de Lech. Ondertussen hadden we er ruim 100 km opzitten, hing er boven de horizon een pikzwarte lucht en ging bij mij het kaarsje uit. Het zou nog 20 km naar de camping zijn, maar dat zag ik niet meer zitten. In Geltendorf bij Der Alte Wird gevraagd of ze plek hadden. Helaas niet. Hij kon ons wel helpen aan twee andere adresjes, maar die waren niet thuis of namen niet op. Ik vroeg of er niet een mogelijkheid was dat we onze matjes op een kamer zouden leggen. We mochten wel even kijken. Er stonden 3 bedden en er kon nog makkelijk een matje bij. Gered. Eerst de fietsen in de schuur gezet en daarna heerlijk gegeten en aan het bier gegaan. En het begon gelukkig flink te regenen en hagelen. Eens kijken of we morgen Garmisch Partenkirchen halen. Het zal erom hangen. Is ruim 106 km

• 22 Mei 2018 - 21:22

Regina:

Lieve fam Gerritse, lieve Marijke, het zit niet echtmee, geen hotel, geen camping en wel hagel en regen. Een serieuze pelgrimage dus. Houd de moed er in. M’n petje af Marijke, en soms mag je best een keer even(!) opgeven. Sterkte morgen. Ik zal duimen. Liefs, Regina

• 23 Mei 2018 - 05:07

Marian:

Heel verstandig dat jullie in een hotel hebben overnacht;-). Het is ook vakantie toch, of? Fijne fietsdag gewenst, zonder ongrmakken!

• 23 Mei 2018 - 17:56

Claske Braun:

Leuk om steeds jullie tocht te volgen,met veel herkenning, het schiet lekker op met veeeeel km per dag,Blijf genieten en soms mag je ook best balen

• 23 Mei 2018 - 18:01

Ludie:

Hallo fietsers. Hopelijk is het vandaag goed gegaan. Jullie hebben nu genoeg tegenslagen gehad. Dus volle kracht vooruit. Ik neem mijn petje, als ik die op zou hebben, voor jullie af.

• 23 Mei 2018 - 19:12

Marja:

Mensen kinderen, ik krijg steeds meer respect voor jullie gefiets‼️‼️Veel succes verder hoor en hopelijk blijven de " lampjes" branden .
    Lieve groetjes Marja