Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Marijke Gerritse - WaarBenJij.nu

Assisi

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 Juni 2018 | Italië, Assisi

Gisteren de Apennijnen in. Het eerste stuk gaat nog wat glooiender, maar na de koffie en stempel in Badia Tedalda komt er nog een pittig stuk. En dan ben je boven (viel achteraf best mee) en dan krijg je toch een prachtige afdaling van 17 km met schitterend uitzicht op het Lago di Montedoglio. Beneden komen we aan in Sansepolcro. Het is nog vrij vroeg dus doen we nog een stukje van de volgende etappe erbij. We gaan naar Citta di Castello waar de enige camping onder een hoge brug van de snelweg ligt. We zijn de enige kampeerders. De rest is waarschijnlijk afgeschrikt door de omschrijving: drukke snelweg en gedateerd sanitair. Maar goed er is water en toen we een kraan aangezet hadden, heeft hij ook de hele nacht gelopen. Hij was niet meer dicht te draaien. Gelukkig blafte de hond nog harder en we hebben nog geslapen ook.
Vandaag weer verder gefietst naar Assisi, wel veel over gewone wegen met af en toe heel veel kuilen en bulten. Onderweg nog even gestopt bij een schitterend kerkje net buiten Umbertide, waar veel campers stonden. Wat ouwetjes wilden zelfs een foto maken van onze bepakte fietsen. Tussen de middag is het zoeken naar een bankje om te eten. Uiteindelijk gaan we zitten op de trappen van een soort groot kantoor. Even later komt er een vrouw aan die daar werkt of woont. Ze heeft een pakje in haar hand, dus Kees vraagt haar wat erin zit. Ze laat het zien en geeft het gelijk aan Kees. Hier eet maar lekker op (en dan op zijn Italiaans) wat kip en aardappelpartjes. Ze vraagt ook nog of we vers water willen. Jan geeft zijn bidon, maar die wil ze niet hebben. Ze komt terug met een fles prikwater en een bak kersen uit haar eigen tuin. Italiaanse gastvrijheid ten top! We fietsen verder naar de camping die vlakbij Assisi ligt. Het stikt hier van de Nederlanders, ook fietsers die we al eerder gezien hebben. Savonds gaan we met een busje nog even naar Assisi, waar een Franciskaner monnik ons nog een stempel beloofd als we na de mis terugkomen. Alleen was de monnik al gevlogen toen wij hem opwachten. Prachtige stad en een stevige klim.

• 07 Juni 2018 - 22:36

Theo Me Ien :

Wat is dat toch genieten van Jullie verhalen
    Wij hier op de camping in frankrijk hebben het goed maar niet van dat mooie weer
    Maar we wandelen veel en dan is het al gauw warm genoeg
    Voorzichtig het laatste stuk en genoeg er van
    PS heb je franciscus ook gezien in assisi .

• 08 Juni 2018 - 08:37

Lou En To:

Hallo stoere fietsers wat een strijd moeten jullie leveren om een bakkie te gaan doen bij de Paus!! Die koffie mag wel lekker zijn. Nog heel veel succes voor de laatste km. Doe voorzichtig he, zal de laatste dag een kaarsje voor jullie aansteken. En voor de aanhang een goede reis! Groetjes vanuit de DIJK.

• 08 Juni 2018 - 12:18

Joop:

Ik lees steeds de mooie en positieve verslagen van Marijke. H
    Deze zijn heel erg goed, duidelijk en meeslepend.
    Ik kom nu toch wel tot de conclusie dat ik nog even moet reageren voordat jullie de zolang gezochte eindstreep bereiken. Van het altijd mooie Schipluiden naar Rome op de fiets!!! Een prachtige en schitterende prestatie.
    Voor jullie een onvergetelijke reis met waarschijnlijk ook veel prachtige herinneringen.
    Geniet van de laatste tientallen kilometers en heel veel succes tot aan Rome.
    Uiteraard daar aangekomen, geniet ervan, rust wat uit en maak er nog een paar mooie "ROME" dagen van. Groet uit Schipluiden van mij en natuurlijk ook van Jeannette.

• 08 Juni 2018 - 13:19

Lil:

Hallo Marijke en broers,
    Eerst een compliment omdat je elke keer weer zo'n knap verslag typt!! Ondanks tegenslagen maken jullie wel enorm veel mee en genieten jullie met volle teugen van alles dat op jullie fietspad komt. Moet je een bepaald aantal stempels halen??
    Nog even volhouden en dan . . . . . R O M E. Zijn benieuwd hoeveel kilometers jullie zullen hebben gefietst. Hartelijk gegroet Willem en Lil

• 09 Juni 2018 - 08:32

Marian Veenmann:

Hallo Jan en broers en zus,
    Wat een genot om de verslagen van jullie fiets vakantie te lezen.
    Wat een avontuur!!
    Heel veel succes met de laatste kilometers en geniet nog een
    paar dagen van het mooie Rome.
    Groetjes Jan en Marian